Always
high quality
The highest quality of our services and products. We use the best materials from reputable manufacturers. Professional service and competitive prices.
Według Głównego Urzędu Statystycznego na koniec 2018 roku długość dróg publicznych w Polsce wynosiła 424 563,90 km. Oprócz tego w Polsce funkcjonuje wiele dróg niepublicznych, takich jak drogi osiedlowe czy dojazdowe. Wśród dróg publicznych wyróżnia się autostrady, drogi ekspresowe, drogi główne, drogi zbiorcze oraz drogi dojazdowe. Z racji tego, że mają one różne przeznaczenia oraz zarządzane są przez inne organy, pokrywają je różne rodzaje nawierzchni. We wpisie wyjaśnimy, jakie typy nawierzchni można spotkać na polskich drogach i które z nich przeważają.
Masy bitumiczne wytwarzane na zimno mają wiele zalet. Przede wszystkim można ich używać o każdej porze roku, nawet przy ujemnej temperaturze. Poza tym nie trzeba jej rozgrzewać w specjalistycznych pojazdach, wystarczy ją zagęścić. Czas naprawy jest krótki, a jej efekt wytrzymały. Do czego właściwie stosuje się masy bitumiczne? Budowa lub uzupełnienie pochylni wjazdowych prowadzących do garaży albo wjazdów dla wózków, łatanie rozkuć niezbędnych do budowania sieci wodociągowych lub elektrycznych to główne zastosowania masy. Oprócz tego służy też do poziomowania pokryw włazów. Jak wykonać takie poziomowanie w odpowiedni sposób?
Osoby niepełnosprawne mimo pewnych ograniczeń pragną żyć tak, jak inni. Aby jednak było to możliwe, w budynkach muszą pojawić się specjalne podjazdy, które umożliwiają im wejście do środka. W niektórych przypadkach jest to wymóg prawny. Jednak jak wykonać podjazd, który będzie solidny i trwały przez lata? Okazuje się, że warto w tym celu wykorzystać innowacyjne rozwiązania, takie jak masa bitumiczna na zimno. Jakie są zalety takiej opcji? I jak można wykorzystać wspomnianą masę do tworzenia podjazdów?
Instalacje montowane kilkanaście lub kilkadziesiąt lat temu wymagają modernizacji. Nie chodzi tu jedynie o prywatne budynki, ale też o sieć wodociągową i elektryczną, do której są podłączane. W tym celu następuje wymiana rur, kabli itp. materiałów. Chodzi o to, żebyśmy mogli bezproblemowo korzystać z wody i energii. Niestety, zdarzają się awarie, które wymagają natychmiastowych napraw. Rury montowane są w ziemi i firma zajmuje się naprawą, musi rozkopać część ulicy czy chodnika, by usunąć awarię. Roboty drogowe dotyczą również sieci wodociągowej i elektrycznej. Rozkopaną nawierzchnię betonową lub asfaltową, firma budowlana musi naprawić.
Kiedy decydujemy się na budowę domu uwzględnić należy powierzchnie terenu i ocenić czy lepszym rozwiązaniem będzie wyrównanie terenu, czy np. wybudowanie małych spadków w nawierzchni. W podobnej sytuacji możemy się znaleźć, jeśli staniemy przed koniecznością przearanżowania nawierzchni lub otaczającej nas przestrzeni i dobudowania mijalni, zjeżdżalni, wjeżdżalni dla wózków, rowerów lub pochylni prowadzących do garaży i innych istotnych z logistycznego punktu widzenia miejsc. W obu sytuacjach warto wiedzieć, z jakich materiałów korzystać oraz jakie kroki kolejno poczynić przygotowując się do budowy małych spadków w nawierzchni.
Dziury pojawiające się na jezdni skutecznie utrudniają bezpieczne poruszanie się po niej. Jednak remont całego odcinka drogi ze względu na budżet i ograniczenia w ruchu często jest niemożliwy. W takim przypadku dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie masy bitumicznej na zimno. Jest ona łatwa w układaniu, odporna na odkształcenia, a także cechuje się dużą odpornością na obciążenia eksploatacyjne.
Jezdnie i inne otaczające nas nawierzchnie wymagają czasem uzupełnienia czy naprawy. Wtedy odpowiednim rozwiązaniem jest masa bitumiczna. Jej liczne zalety spowodowały, że jest powszechnie używana w remontach w branży drogowej.
Wszelkie ubytki w jezdniach, dziury i wyrwy, powstające na drodze lub chodnikach stanowią zagrożenie dla użytkowników – zarówno kierujących pojazdami, jak i pieszych. Z tego powodu konieczne jest jak najszybsze dokonywanie napraw i niwelowanie dziur, aby zagwarantować bezpieczeństwo przemieszczania się po danej trasie. Tradycyjny asfalt wymaga dość skomplikowanych działań – w zależności od umiejscowienia dziury należy zamknąć dany odcinek jezdni czy chodnika, a następnie sprowadzić specjalistyczne maszyny i osoby, które załatają dziury rozgrzanym asfaltem. Potem należy jeszcze odczekać określoną ilość czasu, aż całość ostygnie i będzie gotowa do użytku – jest to żmudne, uciążliwe i dezorganizujące działanie. Dlatego powstał asfalt na zimno. Czym jest i jaka jest jego przewaga nad tradycyjnym odpowiednikiem?
Masy bitumiczne są obecnie bardzo często wykorzystywane do budowy nawierzchni w naszym kraju. Ich powszechne zastosowanie wynika przede wszystkim z licznych zalet, m.in. stosunkowo dużej wytrzymałości na obciążenia eksploatacyjne i odporność na deformację podłoża. Trwałość nawierzchni bitumicznej jest tym większa, im więcej uwagi poświęci się na wykonywanie regularnych zabiegów naprawczych.
Asfalt na zimno QPR 2000 to specjalny typ masy asfaltowej. Używany jest do wykonywania szybkich i trwałych napraw uszkodzeń występujących na różnorodnych powierzchniach asfaltowych i betonowych.