Blog

Od czego zależy urabialność mieszanek mineralno-asfaltowych?

Mieszanka mineralno-asfaltowa (MMA) jest mieszaniną złożoną głównie z kruszyw i lepiszcza. Służy wykonywaniu tzw. nawierzchni bitumicznych potocznie zwanych asfaltami. Cechują się one wysokimi walorami użytkowymi, są równe, ciche, dostatecznie szorstkie (wysoki poziom przyczepności) a do tego szybkie w budowie. Dziś postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej samej mieszance MMA. Zobaczmy, od czego zależy ich urabialność?

Czytaj więcej...

Zastosowanie mas bitumicznych w kolejnictwie

tory kolejowe

Masa bitumiczna składa się z kruszywa, lepiszcza bitumicznego (czyli mieszanki asfaltu) i wypełniaczy. To mieszanka mineralno-asfaltowa, która znajduje zastosowanie przede wszystkim podczas przeprowadzania remontów nawierzchni drogowych i uzupełniania ubytków. Dzięki łatwości aplikacji i właściwościom masy można ją również stosować do zabezpieczenia konstrukcji budynków przed szkodliwym działaniem wody. Oprócz tego masa bitumiczna jest również często wykorzystywana w kolejnictwie. Do czego się tam przydaje?

Czytaj więcej...

Różnice między nawierzchnią betonową a asfaltową

asfalt

Żeby droga dobrze służyła, jej nawierzchnia musi być wykonana z solidnego materiału. Porządna jezdnia nie pęka i pozwala kierowcom na bezproblemową jazdę. Dzięki równej trasie nie trzeba martwić się o to, że w którymś momencie trafi się na dziurę. Prowadzenie samochodu bez takich niespodzianek jest dużo bardziej komfortowe i dużo przyjemniejsze. Nie ma bowiem nic gorszego niż wjechać w zrobioną w drodze wyrwę. Samochodem znienacka wówczas szarpie, co sprawia, że bezpieczeństwo pasażerów staje się zagrożone, a auto może nawet stracić koło. Jak najlepsza jakość nawierzchni jest także korzystna dla osób odpowiedzialnych za administrowanie drogami. Dobry materiał gwarantuje, że nie trzeba będzie za często wykonywać napraw.

Czytaj więcej...

Dlaczego polskie drogi mają kiepski stan nawierzchni? 

dziura w drodze

Polskie drogi nie są w najlepszym stanie, a potwierdza to ranking jakości infrastruktury drogowej  2019 roku Światowego Forum Ekonomicznego. Nasz kraj zajął w nim 20. miejsce w Europie i 57. na świecie. Raport DGGKiA z tego samego roku potwierdziła, że nie jest dobrze – aż 37% dróg w naszym kraju wymaga remontu. Oceniono, że potrzeba na to ponad 11 mld zł. Taki stan jezdni wpływa nie tylko na komfort podróżowania, ale może być przyczyną groźnych wypadków, a nawet na wysokość OC w rejonach z najgorszymi nawierzchniami. Dlaczego polskie drogi są w tak złym stanie?

Czytaj więcej...

Jakie typy nawierzchni przeważają na polskich drogach?

droga asfaltowa

Według Głównego Urzędu Statystycznego na koniec 2018 roku długość dróg publicznych w Polsce wynosiła 424 563,90 km. Oprócz tego w Polsce funkcjonuje wiele dróg niepublicznych, takich jak drogi osiedlowe czy dojazdowe. Wśród dróg publicznych wyróżnia się autostrady, drogi ekspresowe, drogi główne, drogi zbiorcze oraz drogi dojazdowe. Z racji tego, że mają one różne przeznaczenia oraz zarządzane są przez inne organy, pokrywają je różne rodzaje nawierzchni. We wpisie wyjaśnimy, jakie typy nawierzchni można spotkać na polskich drogach i które z nich przeważają.

Czytaj więcej...

Jak odpowiednio poziomować pokrywy włazów?

właz kanałowy

Masy bitumiczne wytwarzane na zimno mają wiele zalet. Przede wszystkim można ich używać o każdej porze roku, nawet przy ujemnej temperaturze. Poza tym nie trzeba jej rozgrzewać w specjalistycznych pojazdach, wystarczy ją zagęścić. Czas naprawy jest krótki, a jej efekt wytrzymały. Do czego właściwie stosuje się masy bitumiczne? Budowa lub uzupełnienie pochylni wjazdowych prowadzących do garaży albo wjazdów dla wózków, łatanie rozkuć niezbędnych do budowania sieci wodociągowych lub elektrycznych to główne zastosowania masy. Oprócz tego służy też do poziomowania pokryw włazów. Jak wykonać takie poziomowanie w odpowiedni sposób?

Czytaj więcej...

Wykorzystanie mas bitumicznych na zimno przy budowie wjazdów dla wózków inwalidzkich

podjazd dla niepełnosprawnych

Osoby niepełnosprawne mimo pewnych ograniczeń pragną żyć tak, jak inni. Aby jednak było to możliwe, w budynkach muszą pojawić się specjalne podjazdy, które umożliwiają im wejście do środka. W niektórych przypadkach jest to wymóg prawny. Jednak jak wykonać podjazd, który będzie solidny i trwały przez lata? Okazuje się, że warto w tym celu wykorzystać innowacyjne rozwiązania, takie jak masa bitumiczna na zimno. Jakie są zalety takiej opcji? I jak można wykorzystać wspomnianą masę do tworzenia podjazdów?

Czytaj więcej...

Jak łatać rozkucia przy budowie sieci wodociągowych i elektrycznych?

budowa sieci wodociągowych

Instalacje montowane kilkanaście lub kilkadziesiąt lat temu wymagają modernizacji. Nie chodzi tu jedynie o prywatne budynki, ale też o sieć wodociągową i elektryczną, do której są podłączane. W tym celu następuje wymiana rur, kabli itp. materiałów. Chodzi o to, żebyśmy mogli bezproblemowo korzystać z wody i energii. Niestety, zdarzają się awarie, które wymagają natychmiastowych napraw. Rury montowane są w ziemi i firma zajmuje się naprawą, musi rozkopać część ulicy czy chodnika, by usunąć awarię. Roboty drogowe dotyczą również sieci wodociągowej i elektrycznej. Rozkopaną nawierzchnię betonową lub asfaltową, firma budowlana musi naprawić.

Czytaj więcej...

Budowa małych spadków w nawierzchniach. Kolejność działania

budowa spadków w nawierzchniach

Kiedy decydujemy się na budowę domu uwzględnić należy powierzchnie terenu i ocenić czy lepszym rozwiązaniem będzie wyrównanie terenu, czy np. wybudowanie małych spadków w nawierzchni. W podobnej sytuacji możemy się znaleźć, jeśli staniemy przed koniecznością przearanżowania nawierzchni lub otaczającej nas przestrzeni i dobudowania mijalni, zjeżdżalni, wjeżdżalni dla wózków, rowerów lub pochylni prowadzących do garaży i innych istotnych z logistycznego punktu widzenia miejsc. W obu sytuacjach warto wiedzieć, z jakich materiałów korzystać oraz jakie kroki kolejno poczynić przygotowując się do budowy małych spadków w nawierzchni. 

Czytaj więcej...

Zastosowanie mas bitumicznych „na zimno”

masa bitumiczna

 

Dziury pojawiające się na jezdni skutecznie utrudniają bezpieczne poruszanie się po niej. Jednak remont całego odcinka drogi ze względu na budżet i ograniczenia w ruchu często jest niemożliwy. W takim przypadku dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie masy bitumicznej na zimno. Jest ona łatwa w układaniu, odporna na odkształcenia, a także cechuje się dużą odpornością na obciążenia eksploatacyjne. 

Czytaj więcej...

Zawsze wysoka jakość

Zawsze
wysoka jakość

Najwyższa jakość oferowanych przez nas usług i produktów. Korzystamy z najlepszych materiałów renomowanych producentów. Profesjonalna obsługa i konkurencyjne ceny.

Laboratoryjna kontrola produktu

Laboratoryjna
kontrola produktu

Posiadamy własne laboratorium zakładowe do kontroli produktów, które czuwa nad jakością materiałów. Nasi specjaliści dbają o proces produkcji na każdym jego etapie.

Doskonałe zaplecze techniczne

Doskonałe zaplecze
techniczne

Korzystamy z innowacyjnych technologii, najwyższej klasy urządzeń i nowoczesnych maszyn. Posiadamy wieloletnie doświadczenie i wykwalifikowany personel.

Solidność oraz terminowość

Solidność oraz
terminowość

Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie, dbając by prace przebiegały szybko i sprawnie. Zlecenia realizujemy w najszybszym możliwym terminie, szanując czas naszych Klientów.

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.